Glad midsommar

Midsommar har för mig alltid varit magiskt.

Sedan barnsben har jag varit i Skräddrabo.
Min Gudmor Ing-Marie och Jochum med familj har alltid (ja faktiskt sen jag var ett embyo) haft den bästa festen i världen.
När jag var liten (läst 27 typ) grät jag när jag var tvungen att åka hem på natten från festen.
Det var bätter än julafton.

Smygdricka från bålen när jag var 13-14. Sangria. Gott.
Leka med Maria Moreno och kolla in killar som grilla nere vid stranden.
Plocka blommor för att klä stången
Vänta på den klassiska Paellan som Jose gör till oss.
Dansen på logen.
Lite rädd för fullgubbar.
Få någon från familjen Ryhd eller Roséns att göra en krans till mig.
Känna genuin glädje att få träffa ALLA som jag bara träffar en gång per år. (i bästa fall)
Kramas
Skåla
Sjunga Cecilia Lind med Dag Eriksson
Allsången
Sollo med sina Solon.
Små grodorna
Jochum som björn
Hoppen från bryggan
Smygröka en cigg
Hångla

Midsommarafton är för mig den 1 augusti i år. Då vi har den här underbara festen.

Om Du kunde få hälften så rolig midsommar som jag har haft skulle du gå som på moln.

Bloggen tar nu semester nån dag då vi inte har internet i stugan.

Glad Midsommar till alla mina bloggläsare.
Och tack Ing-Marie för att du har berikat mitt liv med era livliga fester!






Bild 1
Lilla Sara plockar blommor på ängen. 1995.
Bild 2
Vackra Ing-Marie
Bild 3
Brudarna 1994
Bild 4
Tomas, Challe, Camilla, Joel, Malin och Stellan kom förbi en sommar 1994

Kommentarer

Populära inlägg