Åka hem ångest?! Är jag ensam om sånt?

10 dagar i Spanine har gått.
Nu har två åkt hem.

Vi andra har 5 dagar kvar.
Nu kommer det krypandes.
Olustkänslan över att packa och åka hem.
REDAN!
I stället för att njuta av de dagar vi har kvar.
Lev i nuet, fånga dagen och andra floskler funkar inte.
Åhh blir galen.

Vill stanna borta länge. Alltid.
Spelar ingen roll.
1,2 el 3 veckor, aldrig vill jag hem.

Jag gråter i hjärtat när jag ser fasaden på "Edsbynverken" (inte för att det är nå tråkigt med Edsbyverken tvärtom de får Edsbyn att leva) MEN då är jag snart hemma.

Komma hem till ett tomt, unket, kallt hus.
Resväskor fulla med skitkläder.
Tomt kylskåp.
Minusgrader... hjäälp.
Jag vet redan hur det blir. Väskorna, de kommer ligga oupppackade i många många dagar.

Vardag, rutiner, stress.
Nä...
Lugna mä, som Stånkis skulle sagt.
Tips nån för att mildra min smärta?
-Nej jag kryper inte upp en fotölj och läser en bok och dricker en kopp te. NEJ!!

Än är jag här

Kommentarer

Populära inlägg