Det är inte bra att vara för hemlig

Det här med att vara hemlig.
På socialamedier. 
Jag säger A men inte B.
Det är inte speciellt roligt för den som läser/hör A och inte får B.
Men ibland är det ju så... i alla fall för mig att jag nästan spricker om jag inte ens få säga A.

Förr i tiden, när jag inte kunde hålla en hemlis hemlig, brukade jag säga det till den som var på 
väg att förtälja mig något att inte göra det.
"Asså... äääää.... säg inget.... jag kommer inte kunna hålla det för mig själv, det går bara inte."
Kroppen bubblar och grejen måste liksom UT om det är något så bra och roligt borde alla få veta.

Jag är bättre på det där nu.
Många saker håller jag för mig själv.
Det är många förtroenden som skulle gå i krasch om jag glappade käft.
Så jag håller mig. Jag måste det så klart. 
Även om jag nu skulle vilja hurra skithögt för något "A:igt" så gör jag väl inte det.
Än!
Kanske i början på nästa år.
Vi får väl se.


Fotograf: Marias Of Sweden AB

Kommentarer

Populära inlägg