Vi har bråkat, barnen och jag!

Det har gått en sommar. En HEL "sommar" snart igen.
Jag griner och ser över mitt D-vitamins förråd.
Vi behöver ju så väl de där solstrålarna.
Ska vi in i de mörka månaderna nu igen?
Eller ja... vi ÄR redan på väg in i mörkret.
Om vi tänker såhär.
September går ju hyfsat bra ändå.
Jag säger hyfsat, för det går att äta kräftor.
Månader som har bokstaven "r" i sig är det fritt fram att äta kräftor.
Så säger traditionen.
MEN spelar det nån roll när jag köper mina stackars kräftor från Kina?
Borde nog inte göra det men det är ju så sablans gott.
Så september kan vi hänga kvar och låtsas att det är sensommar.
Oktober, november och december kommer jag jobba ihjäl mig (hoppas jag) så
då kan man bara gå på autopilot. Kötta kötta kötta.

Ps obekräftade källor gör gällande att Lundell ska på höst-turné, jag överlever.

Sen kommer julen och det är ju ändå lite roligt när man har ungar i huset som tror på tomten än.
SEN mina kära vänner, vänder det.
Vi ser att våren är på väg.

I alla fall så bekommer inte vädret barnen alls.
När det regnar får de ta på sig badkläderna och dansa regndans.
Idag var såklart också en sån dag.
Sen in i badkaret för att värma upp sig.

I morgon börjar sonen på fritids och på måndag förskoleklass.
"Det killar av fjärilar i magen mamma" sa han när jag satt med honom på sängkanten.

Nu hör jag honom snusa där inne i sovrummet.
Jäntan med.
De sover i vår säng. Det har blivit så i sommar.
Dottern viskar i örat till mig innan jag går i från henne:
"Mammmmmmaaaaaaaa......aaaaatt......veeet duuuuu........ lägg dej här brevid mej sen
för du ska vara mitt gosedjur natt å..... heeela natten."
Jag lovar.

Jag reser mig och går ut.
Sätter mig vid datorn och slösurfar lite - bloggar.
Dåliga samvetet svider till.
Vi har varit osams idag jag och barnen.
Jag vill inte det men mitt tålamod prövas gång på gång och jag brister.

Det är skönt att rutinerna kickar in i morgon ändå.
Visst är det väl.

Foto: Marias Of Sweden Maria G Nilsson


Kommentarer

Populära inlägg