Missade Lundell med 8 minuter - min hälsning når fram ändå!!

Oslo!

Lundell och jobb.

Under sommaren har jag släpat på en banderoll där jag skrivit en par låtar jag önskar höra.
Jag har inte vågat hålla upp den ordentligt.
Den har varit med i alla fall.

En bit in i set:et hänger jag upp den på kravallen.
Jag ser att han sneglar på den.
Ytterligare lite längre in i konserten så frågar han:
”Vad står det på skylten där?”
Vi håller upp den.
”Vackra Anita näääeeee…. inte den, den är larvig
Vad står det där under?
Annalisa, den den är bra, men vi kan den inte.
Vi kan inte spela den helt enkelt.
Bark och jag gillar att spela den.
Vi ska se till att repa in den så om ni kommer på någon av våra 7 kvarvarande 
spelaningar så ska vi spela den.
Bra smak där brudar”
Ropar såklart nyååååår, eftersom det är då jag ser honom för sista gången.

DE SKA ALLTSÅ REPA IN ANNALISA!!!
A N N A L I S A!!
Kan det vara sanning?

Men vilken av de 7 kommande konserterna ska de spela den på?
Jag kan inte åka till Malmö, Göteborg och alla andra ställen där nere i Sverige.

Jag har en plan!
Idag torsdag sitter Ulf och signerar sin box med 68 skivor i.
Min vän Fredrik ska dit och hjälpa mig att hämta ut min box.
Jag är i Stockholm men missar Lundell med 8 minuter, då jag måste på tågen till Edsbyn.
Fredrik får helt enkelt hälsa Ulf från tjejen med lakanet att hon ber om låten på nyår.
Så sagt och gjort, bästa Fredrik blir min budbärare.

Fredrik: (har just fått sin box och en egentagen bild signerad) "Se'n har jag en box till en kompis som inte kunde komma idag. Kan du skriva 'Till Maria' på den här?"
Ulf: "Mmhhm"

Fredrik: "Jag har en hälsning till dig från henne också"
Ulf: "Jaha?"
Fredrik: "Det var hon som hade skylten med 'Annalisa' i Oslo igår"
Ulf: *klassiskt hest Ulf-skratt* "Jaaa, hahaaa! Just det!"
Fredrik "Hon undrar om ni kan spela den på nyårsafton när hon ser er nästa gång?"
Ulf: "Ja, det ska vi kunna göra, vi repar in den till nyår"  
"Bra att du sa det! Vi repar in den!"
Fredrik: "Tack!"

W O W!!!!
TACK FREDRIK!!!!

Sen vill jag bara tacka alla Lundellvänner, det är så roligt att träffa er var och en.
Ni berikar mig!

Kommentarer

  1. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article21956336.ab

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk med allt dit skrivande. Självklart at Uffe spelar Anna Lisa, men självklart bättre med Vackra Anita

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg