Husbilssemester!

Så va det avklarat.
Vår första campingsemester. I husbil.

"Campare är ett speciellt folk det" som Marie Frisk sa.
Sanna mina ord.
Jag har upplevt nått som jag inte är van.
Förtält med GARDINERr i. Blomkrukor runtom husvagnen. Flaggstång. GRÄSKLIPPARE.
Man hälsar på sina grannar på morgonen, när man kommer till en ny camping, på kvällen. Det ska småpratas lite om väder och vind.
Du hälsar även på andra som kör husbil. INTE på husvagnsekipage när vi är ute på vägen och kör :D

Vissa campingar får man duscha gratis på.
Andra måste du mata i mynt för att vattnet ska komma.
3 kr för 4 min dusch.
En gång klarade jag mig på bara 4 kr. Japp..... jag vet. Jag är snål.

Men å andra sidan så kan de ha tvål i pumpar som står kvar på toaletten coh ingen snor dessa. Imponerande.

Japp. Klädd och klar för en dag med husbilen.


Men att vakna efter denna veckas värmebölja och ha ett tak typ 40 cm från ansiktet va så där. Kvavt är ordet. Klibbigt och varmt.
Sen att inte kunna svinga sig grasiöst ner från loftet för grannarna är så inpå en är också ovanligt.
En sak tror jag nog ändå att jag kan lova mig själv. ALDRIG campa med barn i en husbil/husvagn. (då måste vi ha förtält i så fall)

Okej en lite kort sammanfattning av denna rutt blir...
Härligt upplevelse som jag tror många går miste om när man bestämmer sig för att camping inte är ens "grej".

November hoppas jag ändå få flyga till varmare breddgrader.
DET är riktig semester det.

Kommentarer

Populära inlägg