Till helgen bär det av till Stockholm igen.Fan så jag ränner dit.
Nu äre Lundell som står på schemat.
Jag kom å tänka på en brud... fd Edsbytjej som jag stötte på på nere på Söder för en tid sen. Hona har flyttat till stan och vi råkade springa på varann.
Heeeej, sa jag, va roooligt att se dig. Hur äre? Hur gåre här nere?

(Läses med den bredaste Ståkkålmska du kan)
Meeeen, asså hiiiiii Mariiiiiiiiiiiia
Det går shiiiiita bra fö miiiiiiii
Bor på Liiiiiiidingöööööö Osv osv osv.....
Jag trodde att hon skojjade och var precis på väg att svara tillbaka med samma dialket då jag hejdar mig
Och ställer nästa fråga som vanligt.
Jobbar du kvar eller....
AAAAAAaaaa deeee gööööö jaaaaa
Och jag inser att tösabiten från lilla Edsbyn har gått å biltt skvatt galen, hjärntvättat eller vad det nu är.
Hur i helafriden kan man anamma Ståkkålmsdialekten så där på 2 år.
Och den var inte lite överdriven heller.
Jag tycker att de som vuxit upp på Knivsöder heltklart ska ha dialekt.Men tveksamt om en inflyttat bybo sen 2 år ska det?!
Rätt - Fel?

Jag är dock nöjd att jag inte härmade efter, då hade jag kunnat strukit ett steck över en "bekant" för alltid.

NåvälUlf Lundell Cirkus på söndag.
I can't wait.
Jag tror helt ärligt att jag kan säga att jag ÄLSKAR (japp Ahlan det känns helt ok att svänga sig med ord som älskar) ta me fan allt han gör.

Kommentarer

Populära inlägg