Vem? Jag? Åhå....

Sitter på mitt favvoforum På Fri Fot och babblar om att ta med sig kameran in på en konsert.
Ja, det är ju en Lundell-konsert i faggorna nu. 
Eller rättare sagt 2.

Jag har, snäll som jag är, skrivit och fråga om lov. 
Inget svar.
Det går att komma in med kamera och få fota de första 3 låtarna.
Men hur skulle det se ut om man sen ansluter till publiken i stället för att gå hem och jobba fram bilder för att sälja till tidningar som ska ut nästa dag. Det ger ett seriöst intryck. NOT.
(konserten är minst 3 timmar och man missar garanterat deadline)

Jag smög med mig kameran en gång för en tid sen.
Handsvett hade jag. Ahlan va med mig.
In i minsta detalj spanade jag in vakterna och kollade om de rotade igenom väskor och så vidare.
De gjorde inte det.
Ändå svettades jag.

Det är som när man kommer till Arlanda och ska gå igenom tullen.
Där står dom. Tullvaktarna.
Tittar misstänksamt på alla som går förbi.

Ni vet hur man går konstigt när man känner att någon stirrar på en.
Blir liksom en degklump kroppen.
Jag tror alltid att jag har knark i min väska när jag ska passera och att de ser det på mig.
Känner mig så skyldig alltid. 
Så väntar jag bara på att den där tullhunden ska komma å skälla.

Typ en nojja som med Bågsågsmannen.

Nåväl snart äre konsert igen.

Kommentarer

Populära inlägg