Ordet Gravid är magiskt

Sätt ordet gravid framför vilket ord som helst å du är hemma.
Jo...
Gravidtrött
Gravidsur
Gravidförvirrad
Gravidlat
Gravidledsen

Allt funkar. Alla köper det.
Perfekt för en latmask som mig.

Thomas frågade här om dagen.
Maria... varför tar du aldrig ur diskmaskinen eller stoppar in i den.
Är det för att det är så jobbigt att bocka dig nu mera?!
"Javisst" svara jag, snabbt som ögat. 
Det är verkligen jääääääätte jobbigt just nu. (NOT)
Det här är ett praktexemple på "gravidlat".

Gravidförvirrad då?
Jag hänger på ett forum för Lundellnördar och vi var många som skulle se Lundell i Globen.
Helt säker på att jag ser en av dom på forumet så vinkar jag till honom.
Han vinkar glatt tillbaka.
Går fram och skakar hand och småpratar lite med honom och hans fru.
Han fotograferar vårt lilla gäng som dagen till ära är klädd i Röd-blått för Edsbyns skull.
Dagen efter när jag skriver i vårt forum och tackar alla för att de var roligt att ses så säger då "den vinkande mannen" att vi inte setts.
Va!?!? Joooo, hävdar jag bestämt. Du hade glasögon och grått hår, precis som på din pressbild.
Men han säger att vi inte har träffats.
Jag har har helt sonika gått och pratat med någon helt totalt främmande person.
Han måste tycka jag är lite konstig.
GRavidförvirrad säger jag bara och jag är räddad. :D

Min syster skulle trösta mig här om dagen med en kram för jag var trött.
Jag skriker rakt ut och vill bita na....
Gravidsur. Å hon köper det.

Okej... jag har 12 dagar kvar till födsel och sen måste jag komma på nått annat jag kan skylla på när det kommer till olika moodswings. 

Just nu skulle jag vilja gravidgrina för att tömma mig lite.
Men... har inget att gråta åt. 
Prova med att kolla på "Spårlöst" nu på TV 4. Det brukar ju bli rätt känslomässigt.










Kommentarer

  1. Imorgon kommer jag hem och gör dig gravidglad!

    /Lillasyster Sara

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt är gravidbra med dig! Spårlöst kan även få oss som är ickegravida att få en tår i ögat kan jag lova även om jag sällan ser programmet!

    SvaraRadera
  3. Amningsförvirrad och vaknanättertrött :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg