En dag på Jöves

Åkte ner på Ön för att dokumentera när plan plöjdes upp.
Nu är den borta.

Sen skulle det bakas tunnbröd så iväg till affären för att köpa massa MJÖL. :D
Svärmor och jag skulle göra 20 kakor.
Hämtade min mor som skulle hänga med Ragnar och farfar så han slapp vara ensam.

Thomas kom hem å tände eld på en hög med grenar på gården.
Det går sådär och farfar (92) övervakar det hela.
Men det är lite "spjukligt" de där tycker han.

Sen så lättar han sitt hjärta och säger att "Snälla Snälla" är en toppen låt.
Först gillade han inte den men nu. Den är TOPPEN.
Farfar gillar ordet toppen.
Maten som svärmor gjorde åt oss va Toppen
Vinet han fick av mig smakade Toppen

Jag kan bara säga att min farfar är TOPPEN.

I morgon ska vi svärmor och jag göra 40 kakor till.
Nu redigera bilder på en vackerbaltös Elin.

Kommentarer

Populära inlägg