Idag Regn som rensar lite luft.
Härligt.
Men det kom när vi hade allsången på Hembygdsgården i Edsbyn.
De var en bra skara som ändå kom och lyssnade. Imponerande.

Jag var på ICA idag med R första gången själv.
Inte kunde jag då gå med mobilen i ena örat och ha låtsat ringt någon för att slippa prata med "fölk".
Nu var det korg i ena näven och dra vagn i den anda.
I alla fall så kommer det "fölk" å vill titta på Ragnar.

En "kvinna i sina bästa år" kommer fram
"-Åh.. hej... grattis till bäbisen"
Tack säger jag och visar stolt upp den lille.
Kvinnan tittar ner i vagnen och säger:
"Oj"
Sen inget mera.
Va då Oj?
Oj va tjock? Oj va söt? Oj va stor? Oj va mycket kläder? Oj va fula kläder?

Vi övergår till att prata jobb i stället.

HAHAHAHA

Anna-Karin som är proffs på att vara mamma håller med mig när jag undrar om ALLA mammor i hela världen tycket att just deras bäbis är sötast på hela jorden.

Nu ska fortsätta skratta åt mitt "Oj" ett tag till.

Kommentarer

Populära inlägg