Jag är så "glad" av att vakna upp och vara lite sjuk idag.
Det innebär att jag är inte tom. Bara lite sjuk.

Jag skulle fotat mera stolar idag. Men det måste vänta till i morgon.
Ryggläge hela dagen i soffan tänker jag ta.

Nu när hösten är på väg kommer det ju massa kataloger i postlådan.
Då kom jag att tänka på Sims, det här dataspelet då du skapar din egna värld.
Du bygger egna hus och inreder och grejer. Din familj flyttar in och skaffar jobb, tjänar pengar, köper mera grejer, bygger ut.
Ja så där som vi håller på på "riktigt" också.
Men jag hade mitt egna "Sims" på 80-talet.
Jag tog dessa kataloger som kom. Klöpp ut den vackraste mannen och den vackraste kvinnan plus några barn.
Då hade jag min familj där.
Sen fortsatte jag att skapa deras hem. Allt finns ju i Ellos och Haléns katalogerna.
Kök, badrum, sängar...... allt.

Jag byggde deras hus på golvet i mamma och pappas vardagsrum. Klöpp hål så att de kunde krypa ner i sängarna.
Såg till att det fanns durkslag och allt i köket.
Tror faktiskt inte att jag kom till själva lekandet någon gång utan det var skapandet som va grejen.

"Så jobbade vi på 80-talet"
Känns ändå på nå sätt mera kreativt.
Var allt bättre förr när det kommer till lek och kreativitet för barn?

Jag är bara sjuk, det är så skönt.
Bara inse det får mig att må bättre.
Jag är inte TOM... jag är sjuuuuk.
Jippiiiiii

Kommentarer

  1. På tal om sjuk och åttiotal, det där kommer jag ihåg... självklart härmade lilla syster jag dig. Men det jag egentligen ville säga var att jag tyckte det var kul att vara sjuk samtidigt som dig när vi var små, eller ja... inte just i den sjukaste stunden precis men när vi började piggna på =)=)=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg