När kreativiteten rinner ur mig.....

Det är semester.
Det är jobbigt att ha semester.
I alla fall med barn.
Jag känner mig mera som en matmor än något annat.
Idag betalade jag 1600 kr till ICA för en handling.
Ja.... jag har inte handlat på hela sommaren.
Inte gjort en matnota, ingenting.
Det som har funnits i kyl å frys har vi ätit av.
Klart vi har handlat mjölk och sånt, det måste man ju.

I alla fall är är det något helt annat jag vill avhandla i skrift idag.
Jag har tänkt (Jag ska) att sätta ihop massa bilder jag tagit till en bok.
En bok som jag kan svänga ihop på en kväll eller två.
Bilderna finns redan. Fotade sen 2008 och framåt.
Det är liksom bara och göra det och jag har lust! Den saknar jag inte.
Boken ligger mig varmt om hjärtat. Mycket varmt.
Att med omsorg välja vilka bilder som ska få vara med, hur de ska få vara med, hur de ska skäras, byggas upp en story osv osv.
Jag VILL!!
Då är kvällarna tiden jag kan avsätta då barnen somnat.
Vi lägger de runt 19. Jag somnar såklart med dom en kvar tjugo och sen har jag ställt klockan
så jag vaknar igen.
Dags att göra bok.
Sätter mig vid datorn och loggar in på fejjan.... å sen...... sen sitter jag där.
I bekräftelseträsket. De snabba belöningarna och allt det där som triggar hjärnan.
Ser nu att det är 7 nya händelser sen sist jag tittade som jag för kanske lika många minuter sen.

DÄR - EXKAT DÄR försvinner min kreativitet och lust.
Lusten till att klicka runt och kika på katter, mat och allt annat joll tar överhand.
Like lite hit och lite dit.
Titta vem som gjort vad.
Jag blir fan tokig på mig själv.
JAG VILL JU GÖRA MIN BOK!

Så nu vill jag visa er läsare mina absoluta favvobilder från min sista konsert i Karlstad i fredags.
Sen ska jag göra min bok.
Tror jag.









Kommentarer

Populära inlägg