Jag är tillbaka!

Det är inte möjligt!
5 år sen mitt sista inlägg.
Hur jag än vrider och vänder på alternativen så står det ju här.
Svart på vitt.

Bloggar, är de döda?
Vill vi inte läsa?
Kanske vill vi helst bara titta på en bild, en video och sen scrolla vidare.
Orkar vi ens dubbelklicka för att skicka iväg en "like"?

Jag har två bra anledningar till att blogga igen.

1. Jag behöver utveckla mitt skrivande. 
2. Jag tycker om att skriva.

Den andra punkten är inte en självklarhet. Den har liksom ramlat över mig på senare tid.
Ett sug på något konstigt sätt. 
Sen skoltiden är det bestämt att jag inte kan skriva. Inte stava eller formulera meningar rätt.
Imperfekt, perfekt, presens, syftningar osv osv osv. Nä, det va inte min grej. 
Det var ju så otroligt många röda bockar ute i kanten på pappret när jag skrivuppgiften kom tillbaka. 

Men nu skiter jag i det.
Läser någon bloggar? 
Jag skiter i det med.
Här skriver jag när jag vill, för att jag har lust. 
Det kan vara bra att tömma sig verbalt någon gång nu och då. 

En dag till har passerat

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg