Förr... på 80-talet

ICA, det är där det händer.

Skulle in och påskhandla lite.
Stötte på min namne Maria Nilsson och stod och pratade en liten stund.
Via facebook har jag ju ändå rätt bra koll på henne. Men vi avhandlade ändå de klassiska frågorna "vart bor du" "trivs du" osv osv. Ja ni vet.

Kom sen på kvällen att tänka på hur roligt allt va när man va liten.

Först å främst på Lillbodiscona.

Inträde 5 kr. Bäst var det när Magnus Frid, Nina Olsson och deras klass hade det.
Nina hade ett grymt recept på stekt socker. 
Jo ni läste rätt stekt socker. Fråga mig inte hur man gör, men de va gott som den.
Så köptes popcorn för 2 kr påsen och de var danstävlingar.
Minns speciellt en gång när jag och Andreas Eriksson vann en bugg tävling. Det va häftigt och jag var mycket mallig efteråt.
- Hångel på stormadrasserna
- Rykten om fulla nio utanför (såg dock aldrig någon)
- Väntan på att killen med stort K skulle dyka upp. (ibland väntade man förgäves)
- Tjuvdans
- Läsk för 5 kr (mycket dyrt och köpes sällan av mig. Dock saft för .50 öre)

Ja vi hade ju inte MSN eller SMS heller för att ta reda på om Killen skulle komma eller inte. 
Då var det ju face mot face som gällde och vem vågade det? 

Den speciella lukt som var i dessa lokaler glömmer jag aldrig.
Inte heller hur sköljmedlet som Killen med stort K hade på sina kläder.

Själv hade jag nog samma kläder de första 3 åren.
En dräkt som min farmor hade sytt till mig och jag tyckte att den var det finaste jag någonsin ägt.

Min mycket goda väninnor Therese och STronken har sagt på äldre dar att de undrade vad jag var för konstig tjej som alltid hade samma kläder på varje disco.
När jag växt ur den blå dräkten sydde farmor en lila likadan till mig.

Ibland önskar jag att jag kunde få vara med om ett sånt här disco bara en endaste gång till.
Och mina funderingar har inte gett sig.

Jag tror att jag ska hyra Lillboskolan, med hjälp av någon av er så kör vi ett disco för oss som gick där mellan -86 och -91.
Inträde 5 kr
Läsk
Popcorn
och bara gammal musik från 80-talet som den här 
http://www.youtube.com/watch?v=8wAvNuRjT6I&feature=related

Vem är på!?!?!

Fånga gårdagen!! :P


Här är den fina dräkten som jag är mycket stolt över.
Farmor var den bästa sömmerskan i hela Ovanåkerskommun.

Kommentarer

Populära inlägg