"Vänj dig vid vakna nätter Maria"

MEN NEEEEJ!!!

Lilla Carl å jag sover inte bra om nätterna.
Han har sin vakna period då som det verkar. Från 23 å framåt.
Det gör inte mig nått. Jag läser en bok och klurar på hur han ser ut där inne.

Men när jag nu blir väckt kl 07.00 av vad jag tror är en granne en bit bort med MOTORSÅG blir jag lite galen.
Tycker att det låter rätt nära när allt kommer omkring.
Eftersom jag redan är väckt går jag å kollar.
Han står för FAN på min tomt!!!
Jag ringer Thomas å säger, har du verkligen bett nån komma hit med motorsåg NU och ta ner träd på vår tomt.
Nä, säger han. De måste vara strax utanför vår tomt.
Möjligt, säger jag surt.
GRAVIDSUR, nyväckt och rosenrasande hasplar jag ur mig en ramsa om den här orangeklädde mannen med sågen.
Thomas säger lungt, "Men Maria, klockan är ju faktiskt efter 7"
Ska han säga som jobbat sen 4 och väckt mig när hans dumma klocka ringde.

Jag SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITER I ATT KLOCKAN JUST PASSERAT 7, skriker jag!

Med gråten i halsen vill jag gå ut och vara riktigt ELAK mot ovannämnda skogsatlet.
Jag är för feg.

Nu har sågen tystnat.... kl är 08.11.
Kan jag somna om eller ska jag "Carpe Diem"

Nej fan... sågen hade inte tysnat....

Jag gör som Erika sa till mig. Ät lite frukost och redigera lite bilder.

Men om du Motårsågsmannen får nys om min blogg så TACK SÅ JÄVLA MYCKET.






Passa Er.
Idag vaknade jag på FEL sida.

Foto: Maria Nilsson, Rockweekend Kilafors 2008

Kommentarer

Populära inlägg