En epok.....

En epok har gått i graven.
Idag va vi nere på Ön och tog bort staketet runt fotbollsplanen.

Det har stått där länge.
Jag ville ha en bit hemma. Men tror inte att Thomas tar med nått av det hem.

Skrev en insändare till Ljusnan som de inte har tatt in ännu.
Det var någon som tycket att konstgräs inte va bra.

Jag svarade så här:

"Snyggt Tajmat" skriver i Ljusnan 20 maj och tycker att det är lite dumt att investera i konstgräs nu när det är så dåliga tider.
Jag kan hålla med att tajmingen kunde varit bättre. Sant.
Men om vi väljer att se det från den ljusa sidan.
Edsbyns IF FF ensam har 300 aktiva tjejer och killar i föreningen. 
Ca 100 personer besöker Ön varje kväll för träning eller match.
Fotbollen engagerar även människor som inte själv är aktiv i själva fotbollsspelandet. 
Alfta, Långhed och Viksjöfors har fotbollslag, både damer och herrar, som kommer att nyttja planen.
Så för oss som gillar fotboll rör det sig inte om en plan för ett enda lag i div 4.
Det rör sig mer om en väl fungerande "ungdomsgård".
Jag är personligen mycket glad över det här beslutet och ser fram emot att följa våra nu två div 4 lag (både dam och herr)
till nya framgångar och utveckling.
Sen bjuder jag ner dig "Snyggt Tajmat" på Ön en kväll så ska jag visa den fina organisation som drivs med frivilliga och engagerade människor. 
Kanske du då som jag tycker att det är rätt okej i ett långsiktigt perspektiv. 

Maria Nilsson ivrig Edsby-supporter 


Vi är nu 1200 som ska gå på festen 100-årsfesten

Det är alltså det här staketet som är borta.

Stolt mor och far kollar in sin son Viktor som gör ett strålande jobb på planen.


Kommentarer

  1. Jag var förstår tvungen läsa din blogg.
    Grattis, den är väldigt bra.
    Många bloggar brukar var lite innehållslösa, men här finns gott om intressant läsning.

    Är det lilla sonen? I såfall grattis en gång till, han är väldigt vacker, troligen likt morfar.

    Tänk att ni tagit bort det där nostalgi-staketet som funnits i 50 år minst.
    Kommer ihåg när man gick med Farsan på fotboll och fick en 50-öring till en päronglass i pausen.

    Tommy J

    SvaraRadera
  2. Du verkar känna en härlig kärlek till din lilla by och det är ju kanon! Jag tycker precis som dig att man måste se investeringar inom idrotten som en investering som inte bara vi sportnördar har nytta av.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg