Jag satt med en nära bekant och läste i Ljusnan.
Han fastnade för PROs beskrivning av ett möte.

"Syskonen ERiksson underhöll och berättade historier, sen avslutade vi med en trevlig omgång Bingo"
Min bekant sa: "Alltså, om 5 år, ska jag vara tvungen att gå på sånt här?"
"Rasar man ner i ett stort svart hål?"

Kommer de som är 60 idag att verkligen gilla att spela bingo? Lyssna på roliga historier och dragspel?
PRO spänner ju över några decennier låt säg dom som är 40-talister nu och till min farfar som är 10-talist är ju med där.

40-talisterna är ju uppfödd med riktig musik.
Vart ska dom åka på sina pensionärsresor? Thailand? Goa? USA?
Jag tror mera på lyx och flärd än de resor som farfar åker på. 3 dagar i Värmland i buss.

Förövrigt så har det varit mycket musik nu.
Hanna och Körslaget i Bollnäs va makalöst roligt.
DVD:n med Ulf står på och är barnvakt lite nu å då.
Emelie satte saxen i håret på mig idag och jag är nu snygg igen.
Missade att jag och min lilla sånggrupp skulle träffas i söndags.... :S Flå't
Möte med 100 års jubileet i veckan va superduper.
Chris kommer att göra det här eventet till nått alldeles extra. Jag såg en sida hos honom jag inte trodde fanns. Tack för det Chris.

Så här lugn är min son när Ulf sjunger för honom.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg