Jöves det är gården min dä

Jöves heter mitt hus.
Det kom en ytligt bekant på besök just.

Men han berättade det roligaste jag hört på länge.

Vi kallar honom O.
Det ringer i telefon och O går och svarar:
"O"
På sävlig norrländska i andra änden hör han
"Det är Aron, kommer du ihåg mä?"
O säger att han gör det, det är en gammal lumparkompis från förr.
Aron fortsätter:
"Kommer du ihåg när vi stod på tågperongen och sa att vi skulle hålla kontakten?"
Ja, svarar O.
"Ja, nu har det gått 28 år så nu ringer jag. Vaffö hant'e du ringt?"

KLockrent att han ändå ringer den här Aron tycker jag.
De har ju inte facebook å sånt. Så vem klandrar dom.

Jag har ju just fått kontakt igen med mina gamla klassisar från gymnasiet.
Tänker faktiskt tacka facebook för det.

Ragnar gäspar åt bandybollen. *hrmpf*


Kommentarer

Populära inlägg