Du har plats nummer tjuuugoooooosju i kööön

Japp det är just vad jag har.
27 är min plats.
26 före.

Vad då?
Jo, att återanställas på min forna arbetsplats. Fabriken.
Spännande.

Men nu fick jag ett ryck att försöka kasta mig ut i nått annat.
Fotografering.
Vad kan hända?
Jo, att de inte bär sig. Det går åt helvete. Jag blir försatt i konkurs och vi måste flytta från Jöves.

Snart har jag på papper att jag kan det här med redigering, det känns bättre då.
Förhoppnigsvis kommer jag in på en distans fotokurs till hösten.
Då får jag även det på papper.

Att det ska vara så viktigt med papper.

Mina 3 år på gymnasiet i foto gjorde mig inte ett dugg bra.
Jag tog studenten utan att veta hur man stället in tid och bländare.
HAR NI HÖRT PÅ MAKEN?!!?!?


MÅL:
Ha en fungernade hemsida klar innan året är slut.
Minst x fotojobb i månaden
Se till att sprida mitt namn

"Se till att göra något varje dag, bara nått litet, som tar dig närmare ditt mål" <---- så står det i en mycket mycket mycket bra bok jag läste för ett par år sen.

I min natur ligger också att jag är en idéspruta men genomför sällan mina ideér till slutet.

Men om jag ägnade hälften av min dyrbara tid åt det istället för ALLT annat, så som göra olika grupper på facebook för olika evenemang så som dicso, klassträffar, fotbollsmatcher, sluta engagera mig ideelt, sluta slörsurfa.
Ja ni förstår allt sånt.
Fatta va tid!!
Men vilket tråkigt Liv!!

Därför väljer jag att sätta press på mig själv genom att nu åskådliggöra mina högt flygande planer för 700+ potentiella läsare här på facebook.
Giv mig rätt energi och en smula feedback så kanske det går att nå mitt mål till slut.


Tänk vilken dröm att få leva på att fotografera

I morgon ULF LUNDELL!!!
Honom vill jag alltid plåta!!!
ALLTID!

Kommentarer

  1. Drömmar är till för att förverkligas Maria!! Klart du kommer leva på att fotografera!! Åk till Stockholm och fota Victoria och Daniels bröllop, jag tror du lyckas få en PANG bild som ALLA vill köpa och ha i sina tidningar =) Sen är det klart.....Skickar massor med energi till dig nu och lite till mig själv också så kanske jag lyckas nå nåt av mna mål/drömmar!! Kram kram i värmen!!!

    SvaraRadera
  2. Du vet vad jag tycker om dina bilder!!!! =)=)=)
    Å jag är inte ensam om det.

    Som Peter Lemarc sjunger:
    "Fortsätt längta, hitta mod.
    Våga hoppas, våga tro.
    Tro på drömmar, ta ett kliv
    Vält den värld du lever i
    Och var en galning, var naiv
    Det är det som håller oss vid liv"

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg