Ge blod?

Idag skulle jag skjutsa min mor till blodbussen.
Hon är en snäll människa som "orkar" ge blod tänkte jag.

Väl där så läser jag på bussen.
"Ditt blod kan rädda liv"

Texten talade så till mig.
Kan jag rädda liv, lilla jag?

Så jag tog Ragnar med mig klev på bussen.
"Hej, jag vill rädda liv"........sa jag inte.

Jag fick inte testa mig för att kunna ge blod när jag just hade fött barn.
Det måste gå 9 månader.
I februari är jag välkommen tillbaka.
Den snälla tanten bjöd mig sen på en Renklämma och festis.
Bara för att jag tänker lämna blod i framtiden.

Min syster Linda har berättat att man får presenter varje gång man ger blod.
En sån bonus.
Jag såg att det fanns massa att välja på.
CD-skivor, sockor, badlakan, nessesär och en himla massa fint. :P ;)

Så min uppmaning till Dig är, ge blod du å!



Nu längtar jag till Ulf igen kände jag.
De va länge sen han nämndes.



Kommentarer

  1. Blodgivning är bra. Jag har lämnat i många år, men "trillat ur" rullorna eftersom jag inte kunde lämna vid ett par tillfällen. Måste försöka komma igång igen. Vi har blodcentralen här i huset, så det finns inget skäl att inte komma igång, egentligen...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg