Köpa lycka


Det burkar ju gå att köpa sig lycklig.

Jag letar kickar.
Liseberg gav mig uppskjutet
Johan Hellström fallskärmshoppet
Ulf Lundell musiken

Det liksom rusar av adrenalin i kroppen och jag blir tillfreds med mig själv.

Sist jag kände en sån här kick var när jag köpte mitt objektiv 120-300, 2,8 i New York.

När jag hade dragit mitt kort och var 20.000 "fattigare" så var jag så svag i bena att det enda
jag kunde göra var att sätta mig på puben mitt emot butiken och hälla i mig en wiskey.

Igår köpte jag mig en dator, en Wacombräda och ett minneskort till kameran.

Kassörskan säger glatt en nätt liten summa å jag väntar.....
Jag väntar än.....
När kommer kicken?
När kommer det här ruset som gör att jag mår bra när jag får köpa min grejer?

Hm... vad beror det här på?

Jag vill gå som på moln, få lite lätt handsvett och hjärtklappning av lyckan jag känner över att fått mina efterlängtade grejer.



Kommentarer

  1. Kul! ja, konsumtion kan vara väldigt roligt ibland. Själv ropade jag in en 50 mm/1,4 på Tradera förra veckan, fick hem den idag. Läs mer på min blogg. :)

    /F

    SvaraRadera
  2. Komigen när du har köpt en Mac! Då kan du känna lyckoruset igen :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg