Lånade en röd Toyota


Jag lånade en röd lite bil och åkte runt i.
Den är rätt gammal, sätena är trasiga.
Jämfört med min vuxenbil jag har satt man lågt ner på golvet liksom.

Den lät lite konstigt när den brumma fram.
Liksom.... iiiiii iiiiiii som en radiostyrd bil.
Så då låtsades jag helt enkelt att jag var tolv år och åkte "bilarna" på Furuvik.

Dom där bilarna som killarna försökte att krocka oss tjejer i när vi åkte där, runt runt.
Så fick vi stora röda märken efter bältet som satt stadigt över bröstet efter att ha åka samma grej 25tusen gånger på raken och blivit krockade dubbelt så många gånger.

Där satt jag efter Knådavägen och låtsades.
Till å med så inensivt att jag kom på mig själv att tänka....
"När jag blir stor och får köra riktig bil, hur vet jag då vilken växel jag ska ha i när *tankepaus* det finns ju så många att välja mellan"

Tänk va en tur i en rostig bil gör med mig.




Kommentarer

Populära inlägg