Bilar tutar hejvillt åt mig


Folk blir helt till sig i trasorna nu när jag är blond igen.
Jag var ute på promenad för ovanlighetens skull, regna gjorde det också.
Promenerar gör jag bara för att R:et ska somna.

Där jag bor är det några hus och massa kossor.
Alltså rätt ödsligt.
Så kommer det en bil på avstånd och tutar... TUUUUUUUUUUUT
Jag tar inte åt mig, det ignoreras.
Då, en gång till TUUUT TUUT TUUUT
Jag vänder inte på skallen, sneglar lite i ögonvrån bara, eftersom d
et är bara jag i sikte antar jag att det är till mig.

Bilen kommer närmare och det är väl någon meter mellan oss så TUUUUUUUUUUUUUUUT igen.
Eftersom jag ser så dåligt har jag ingen aning vem som sitter i bilen.
Ser dock att det vifftas frenetiskt där inne.
Möjligen av en man med tillhörande passagerare.
Jag lägger på mitt bästa fin och vinkar tillbaka.

Inom mig går tankarna så här
"Men va faaan, har du aldrig haft en unge i en barnvagn sjävl?, tuta sanne, nu är han ju vaken igen å vi som va nästan hemma"

Björn Ingesson han gör så där, det vet jag, men han cyklar ju mest nu förtiden så han va de inte.

Kommentarer

Populära inlägg