Dustit for President


lamod min vän, tänker jag trött när jag kollar mig i spegeln.
Rynkorna är mera framträdande nu än igår.
Ringarna hotar mörktblå där under ögonen.

Ruffsar till mitt annars så platta tunna nordiska hår.
"Dustit for President" tänker jag "fast bakpuler funkar lika bra som torrvax".
"Dustit for President" ekar igen.

Ena handen på R på skötbordet så att han inta ska falla av.
Ännu en natt i vakenhetens tecken.
Fullmåne och en vaken unge.

Ett barn som fram till i förrgår ätit allt med god aptit.
Nu funkar inte ens banan.
Gråter åt, gröt, välling, burkmat, mammas mat, päron, brödbit, ägg.
Tutten då? Jovars. Lite.

Jag känner mig trött, en smula frustrerad.
Tur att han har kinder att ta av.


Kommentarer

  1. Fasiken tycker han börjar likna dig lite nu maria när du va liten, speciellt på detta kort :)
    kram på er "Ahlan"

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg