Känner du till Stånk-Tommy? Jag har träffa an

Idag 3 fotouppdrag.
Först fick jag mysa med Harry och Ida och lite med deras föräldrar Lars och Linda. Härliga barn som skötte sig exemplariskt.

Sen bar det av till Mårten Andersson, dokumentation på stolar.

Mitt sista fotouppdrag för dagen var Tuppens Danskrog där jag skulle träffa Christer Johansson för att sedan får träffa Johanna, Agneta och Tommy.
Christer försvinner å kommer ut "halvvägs" till sin bejublade bilmekaniker.
Jag känner paniken kommer lite smått krypande.
"Jag är rädd för tomtar" säger jag snabbt.
Men jag känner att det liksom inte känns bra i kroppen.
"Jag tycker de börjer bli lite obehagligt", fortsätter jag.
TOmmy är ju inte av de snällaste slaget heller.
Mustagen åker på. Peruken också å glasögonen.
Jag känner svetten börja bryta fram.
Må han inte släppa fram Tommy, må han vara Christer.
Jag tänker "Fan fan fan fan Maria, du är 31 år, det är Christer där under skärp dig!"

Det hjälper föga. Christer ÄR nu Tommy någon sekund och vrålar, "Va äre där fö jävla jollgrej du har dänne" å pekar på min kamera.
"Helvete, helvete helvete, tänkte jag Christer va ääär du?"
Så hör jag en snällare röst som säger "Tommy försvinn, ser du int hon ä rädd fö rä"

En plåtning som jag gör med skräckblandad förtjusning.
Helt omotiverat rädd för en utklädd människa.
Snart är det jul, då kommer tomten också.
Hua, hjälp.
Bilder från dagens plåtning kommer att dyka upp på Vykort Nära Dig!!
Björn Ingesson, du skulle varit med.
Du hade garvat ihjäl dig åt damerna jag fotade sen.
Johanna och Agneta var väldigt snällt och gulliga att ha att göra med.
De va inte så farliga heller.
Fick en helt egen sketch live där å då.
Christer och Christian är helt jävla otroliga. Ni som aldrig sett Småstadsliv gör det nu. Sen bokar ni biljetter till Tuppens Julbaluns och det bums!!!

Kommentarer

Populära inlägg