Fotograf Marias Of Sweden

torsdag 28 januari 2010

Nyss blir i morgon

Trodde att jag skulle ta mitt första kort i studion ikväll.
Icke.
(obotlig tidsoptimist)

Att går från mörkblått till vitt med målarfärg kräver tålamod.
Fjärde lagret är nu stryket och hoppas verkligen att de är nog nu.

I fönstret ut mot kohagen ska det sen stå "Porträttateljé"
Helst i röd neon, sån där gammal snirklig sak.
En bokstav ska vara trasig.
Så ska det lysa upp i vintermörkret och alla som går förbi
ska förundras över Knådas första Porträttateljé.
Här är min syster, jag får fota henne hur mycket jag vill säger hon.
Gullungen!

2 kommentarer:

  1. Om du kollar med Atlantic så kan du kanske få låna deras belysning som dom har i trappen upp till Magasinet. Det hade varit snyggt runt fönstret tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Tror ja dä så snygg som Lindan blir på dine bilder:-)

    SvaraRadera