Borde torka snor

Ragnar snorar.
Jag torkar å torkar.

Finns det inget stop i kranen hans?

Lagom charmig är han när han gnussar in snoret
i hela ansiktet som sen torkar fast.
Så såg han ut idag när vi träffade
hans framtida lekkamrat S när vi var ute på ett jobb.
Inte helt rätt att framstå som en Lortgris
så här i början av deras spirande kamratskap.

Mammas fel, jotack, jag vet.
Nästa gång vi träffas Sally ska jag stryka hans skjorta,
ta på honom finbyxor och se till att han luktar gott.
Näsan ska vara snyten och kinderna ska vara skinande rena
Det är lilla S värd.
Kolla så sockersöt hon är blott 6 månader ung.



Kommentarer

  1. Jag funderade på ordet gnussa, för mig är det självklart vad det betyder, men Google påstod att det var en pardans :-). Var används ordet? I Byn? Hälsingland? Större område?

    SvaraRadera
  2. Haha, Ronnie har nog rätt men egentligen är det ju samma sak, att gnussa och pardansa menar jag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg