Hela mars har jag haft känslan av att jag inte presterat - känslan är inte skön.

Det är den där lilla elaka Maria som sitter på axeln och liksom viskar i örat hela tiden.
"Nu går det åt helvete... nu går det åt helvete.... va-va-de-ja-sa, varför tror du att du kan klara av att försöka driva ett företag?"
Fan, jag tror jag vill smälla till den där lilla Maria som sitter så fridfullt på min axel och dinglar med benen och ler hånfullt.
"HÅLL KÄFTEN" vill jag skrika åt na.
Men jag vet att det är lönlöst.
Det enda jag ska göra är att överbevisa henne, gång på gång.
Jag har lärt mig något nytt det senaste månaden.
Läsa en resultatrapport. Hurra! 
Så jag tog ut en sån och trött upp i nyllet på den där lille elaka skiten på axeln och skrek:
"Titta här då, ser du........ va va va va!?!! Det går inte åt helvete, i alla fall inte inom 3 månader!!"
"Vi får väl se hur det går kommande tre månader......" får jag som svar.

Jag ska glädjas åt ljuset!

Kommentarer

Populära inlägg