I mören är det Bissen Brainwalk i Edsbyn.
Ja... mören å mören... om 12 timmar sätter vi in slutspurten, då går starten strax.

Det skulle göras en affisch. Jag gjorde den. Med stavfel.
Lite av mitt signum måste jag säga. Stavfelen.
Jag ser dom inte. Trots att jag korrekturläser om å om igen.

Innan de går på tryck så hittar någon annan felen som jag åtgärdar och skickar nytt.
En par gånger upprepas den processen.
På nå mystiskt vis slinker i alla fall den felstavade affischen igenom och den trycks.

Jag får ett vänligt mail det det undras vem i hela friden har gjort affischen.
Signerat Språkfascisten.
Så jag svara vänligt tillbaka att det är jag och att man helt enkelt får leva med mig ändå.
Trots mina brister i stavning.

Jag kallas då Nemesis,  som är straffets och vedergällningens gudinna i grekisk mytologi.
Hon är en hämnande rättvisegudinna, och straffade särskilt människorna för övermod, hybris, gentemot gudarna. Nemesis är hård men rättvis, och ser till alla tings mått.

Nu har jag klurat i en par dagar och är inte helt säker på att det är snällt att bli kallad Nemesis. Skitsamma, jag plågar den stackars Språkfascisten i så mycket. Han gillar inte Ulf Lundell eller kattbilder på Facebook. Jag matar på med bådadera. Så Magnus V, du får helt enkelt fortsätta stå ut!

I morgon går vi för livet! Får vi in 50.000 från Edsbyn i mören!? HOPPAS! 

Kommentarer

Populära inlägg