Så många gånger jag tittat mig i spegeln de senaste dagarna och ser en sliten kärring.
Vem i hela friden är hon?
Kråksparkar vid ögonvrån är trevliga, de bevisar att jag har massa roligt.
Den blånyanserade färgen på huden under ögonen är, tvärtom, riktigt otrevlig.
Jag har sovit i hopp om att de ska försvinna.
Tröttheten tvingar kvar mig i sängen varje morgon tills jag vet att det blir panik för att hinna i tid
till dagis.
Idag tänkte jag ge igen.
Jag tar fram den stora spackellådan och trollar bort det som icke behagar mig.
Vips så ser jag, istället för en trött sliten morsa, en jänta med pigga ögon som har lust med nya uppdrag.
Bra.
Sen upptäcker jag till min glädje att Badgers Drift är uppdaterad.
Det är vår där nere i Skåne.
Min förr så hemliga rocker berättar och skriver om sina dagar.
Här snöade det igår.
I och för sig så kanske man kan ta hans alla tidigare böcker som typ en blogg.
Ja, så är vi många som gjort och tolkat.
Ibland vill jag flytta från den här byn. Varför väljer vi att bo i Edsbyn, Hälsingland, Sverige, Norden?
Det är ju svinkallt här och tråkigt och mörkt.
Ibland är jag på det där negativa viset.
Det är när jag ser mig själv som en kärring i spegeln i flera veckor.
Vem som helst blir depp av det.


På Facebook skrevs ett inlägg i gruppen Edsbyn-Alfta som jag driver att fastighetsägarna och butiksägare har ett direkt ansvar för hur det ser ut efter Långgatan.


Skribenten som jag gillar stenhårt och är en klok man skriver att:
Delar av Edsbyns "centrum" börjar bli så nedgånget att det knappt är fint på sommaren. Här har kommunen en del att jobba med men även de fastighetsägare med ”kräkframkallande fasader”. 199 likes på det och 40 kommentarer.
Frågan lyfts och många tycker, vilket är bra.


Nu får vi se till att det går från ord till handling.
Min tarm som älskar att vara med och engagera sig skriker skriv skriv skriiiiiiv Maria och kom med förslag på hur vi ska organisera oss.
Hur vi ska ta tag i det här.


Den nya Maria säger: Öpp Öpp Öpp Öpp!!!!! Nu ska du ro iland dina 2 bokprojekt först!!


Sagt och gjort. 

”Se hur hon simmar där i poolen i bikini och bandan” är möjligen fotograferad inom 14 dagar.
Inte av mig… av min son - hon i poolen måste vara jag.
Spielberg, var inte han alltid med någonstans i sina egna filmer?
Det ska jag vara i min bok också.
Bara för att jag kan det. Jag bestämmer.
Jag måste bara hitta en bandana. Svart och vit, då matchar den bikinin.


Solen, vi ses mycket snart.

Kommentarer

Populära inlägg