Som egenföretagare de första åren är det inte fett.
Inte någonstans.
Men jag är en snål jävel som inte gör av med en spänn på joll.
Jag unnar mig sällan grejer. Inte kläder, skor, väskor, gymkort eller annat.
Mina skidkläder är från 2003 när jag fortfarande jobbade i Stockholm på SportButik och köpt rabatterat. North Face. Svart jacka och svarta byxor. Håller än, fantastiska kläder.

Vågar inte skriva att jeans jag köpte för 9 år sen fortfarande klassas som "nya" trots hål för mig.
Skor ska vi inte ens tala om.
Jag lägger alla slantar jag gnetar ihop på upplevelser.
I år kommer jag uppleva
Alice Cooper
Paul McCartney
"David Hasselhof, 2 Unlimited, Twenty4Seven, Katrina 'n the Waves, Dr Bombay Rich Aschley, Snap, Samantha Fox m fl"
Ulf Lundell x 5  och Takida som spelar på samma ställe som Ulf vid ett tillfälle.
Måns Zelmerlöw
U2 (som Niklas Wikman så snällt påpekade att jag glömt)

Jag skulle gärna lägga till Roxette, Madonna och Bob Dylan också.
De kommer alla till Sverige.
Grämde mig att jag missade Bryan Adams som va i Sandviken.

För samma pris som ett par justa jeans kostar får jag 2 konserter.
För gardiner till vardagsrummet av kvalité får jag 3 konsertbiljetter.
Det gäller att prioritera och önska sig rätt grejer i födelsedagspresent och julklapp.

Jag kommer aldrig bli speciellt rik på pengar.
Men jag är redan idag rik på upplevelser och minnen.
Det som är det viktigast av allt - det enkla, vardagens små ting

Kommentarer

Populära inlägg