Få tag på allt inom loppet av 5 minuter på Facebook. Sjukt bra!

Säga vad man vill om Facebook.
När det används på rätt sätt är det snudd på magiskt.

Såhär:
Jag håller på med flertalet projekt.
Ett ligger mig så varmt om hjärtat.
Det handlar om fotografi så klart.
Jag ska fotografera 30 bilder och sätta ihop till en bok som ska vara klar 2017.
Jag började för ca 1 år sen och har tagit 7 bilder.

Det krävs planering och rekognosering inför varje bild.
Modeller skall hittar, rekvisita, ljus osv osv.
Platser, framför allt platser.

Idag när jag tittade på min "skörd" av dessa 7 bilder tycker jag att nästan alla är SKIT.
Inget duger till.
FAN, det är inte exakt som jag har tänkt i mitt huvud.
Jag blir ledsen eftersom jag så gärna VILL göra det här.

Jamen det är väl bara att fortsätta att göra.
JA.
Idag tvekade jag för första gången.
Jag ger upp.
Jag skiter i det här.
Det går inte.
Fula bilder.
Ingen röd tråd.
Du är SÄMST!!!!

Då kommer den där något trevligare Maria på den andra axel'n fram igen.
Kom igen nu, säger hon.
Det du ser är råmaterialet.
Du har inte ens petat på bilderna.
Du vet att de lyfter med viss bildbehandling.
Se så.... den där på bron är väl inte så tokig ändå?
GASA NU! Det är det enda rätta säger hon.

Okej, jag gasar.
Det är nu Facebook kommer in i matchen.
Jag ber om en röd cab.
Inom loppet av 10 minuter har jag fått inte mindre än 5 röda cabbar som förslag.

Jag kontaktar en ägare.
Vi bokar söndag.
Jag ringer syrran och hon föreslår två modeller som ska sitta i bilen.
Klart, bokat.

När jag ändå är igång bokar jag även in en bild som jag tänkt att ta några månader.
Måndag kl 19:30 tar vi den.
En man i en hall med väv som tapet.
Hans hall hittade jag också via Facebook.

Mitt hopp står till den här hall-bilden.
Den måste bli som bilden jag har i skallen. M Å S T E!

Under hösten S K A jag också lära mig en ny bildbehandling.
Hur och vad?
Det vet jag inte än.
Jag bara måste. För att.
Annars går jag av.
Trampa runt på samma ställe länge nog nu.


Morgon kl 03:47 Mållångsta
Marias Of Sweden Fotograf AB


Kommentarer

Populära inlägg